خلبانی

ارایه مشاوره خلبانی در سایت خلبان مشاور

خلبانی

ارایه مشاوره خلبانی در سایت خلبان مشاور

  • ۰
  • ۰

McDonnell Douglas F / A-18 Hornet یک جت جنگی دو موتوره ، مافوق صوت ، در همه حال و هوا ، دارای قابلیت حمل و نقل ، چند منظوره است که هم به عنوان هواپیمای جنگنده و هم حمله طراحی شده است (از این رو F / A نامیده می شود). F / A-18 که توسط مک دانل داگلاس (اکنون بخشی از بوئینگ) و نورثروپ (اکنون بخشی از نورثروپ گرومن) است ، از YF-17 مورد دوم در دهه 1970 برای استفاده توسط نیروی دریایی ایالات متحده و سپاه تفنگداران استخراج شده است. هورنت همچنین توسط نیروهای هوایی چندین کشور دیگر و از سال 1986 توسط اسکادران تظاهرات پرواز نیروی دریایی ایالات متحده ، فرشتگان آبی استفاده می شود.

 

خلبان مشاور

F / A-18 به دلیل وجود اویونیک ، نمایشگر کابین خلبان و ویژگی های عالی آیرودینامیکی ، با قابلیت حمل طیف گسترده ای از سلاح ها ، به عنوان یک هواپیمای کاملاً متنوع طراحی شده است. این هواپیما می تواند اسکورت جنگنده ، پدافند هوایی ناوگان ، سرکوب پدافند هوایی دشمن ، مهار هوا ، پشتیبانی هوایی نزدیک و شناسایی هوایی را انجام دهد. قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان بودن آن ثابت کرده است که این یک دارایی حامل ارزشمند است ، اگرچه به دلیل کمبود برد و بار در مقایسه با همکاران قبلی خود ، مانند Grumman F-14 Tomcat در نقش جنگنده و جنگنده اعتراضی ، و Grumman A-6 Intruder و LTV A-7 Corsair II در نقش حمله.

هورنت برای اولین بار در جریان بمبگذاری سال 1986 لیبی توسط ایالات متحده اقدام جنگی کرد و پس از آن در جنگ 1991 خلیج فارس و 2003 عراق شرکت کرد. F / A-18 Hornet به عنوان خط مبنای بوئینگ F / A-18E / F Super Hornet ، طراحی مجدد بزرگتر و تکاملی آن ، عمل کرد.

 

نیروی دریایی ایالات متحده برنامه Naval Fighter-Attack، Experimental (VFAX) را برای تهیه یک هواپیمای چندمنظوره برای جایگزینی داگلاس A-4 Skyhawk ، A-7 Corsair II و باقیمانده McDonnell Douglas F-4 Phantom IIs و مکمل آغاز کرد. F-14 تامکت. معاون دریادار کنت لی ، رئیس وقت فرماندهی سیستم های هوایی نیروی دریایی ، طرفدار اصلی VFAX در برابر مخالفت شدید بسیاری از افسران نیروی دریایی بود ، از جمله معاون دریادار ویلیام دی. هاوسر ، معاون عملیات دریایی برای جنگ هوایی - بالاترین رتبه دریایی هوانورد. [3]

در آگوست 1973 ، کنگره دستور داد که نیروی دریایی یک جایگزین با هزینه کمتر برای F-14 را دنبال کند. گرومن یک F-14 بدون لباس را به عنوان F-14X معرفی کرد ، در حالی که McDonnell Douglas یک نوع دریایی از F-15 را پیشنهاد داد ، اما هر دو تقریباً به قیمت F-14 گران بودند. [4] تابستان آن سال ، وزیر دفاع جیمز آر. شلسینگر به نیروی دریایی ارتش دستور داد تا رقبا را در برنامه جنگنده سبک نیروی هوایی (LWF) ، General Dynamics YF-16 و Northrop YF-17 ارزیابی کند. [5] رقابت نیروی هوایی یک جنگنده یک روزه را بدون توانایی حمله اعلام کرد. در ماه مه 1974 ، کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان 34 میلیون دلار از VFAX را به برنامه جدیدی هدایت کرد ، Navic Air Combat Fighter (NACF) [5] ، در نظر داشت حداکثر استفاده را از فناوری توسعه یافته برای برنامه LWF ببرد. [4]

 

F-18L نورثروپ
نورثروپ F-18L را به عنوان یک هواپیمای بالقوه صادراتی توسعه داد. از آنجا که این سرویس برای خدمات حامل تقویت نشده بود ، انتظار می رفت که سبک تر و عملکرد بهتری داشته باشد و سپس یک رقیب قدرتمند برای F-16 Fighting Falcon به متحدان آمریکایی ارائه شود. وزن ناخالص طبیعی F-18L با 7،700 پوند (3490 کیلوگرم) وزن کمتری نسبت به F / A-18A بود ، از طریق وسیله فرود سبک تر ، نداشتن مکانیزم تاشو بال ، کاهش ضخامت قسمت در مناطق و ظرفیت پایین حمل سوخت. اگرچه هواپیما یک قلاب دم سبک را حفظ کرد ، اما بارزترین تفاوت خارجی "چنگال" در لبه جلوی بالها و استیبیلاتورها برداشته شد. هنوز 71٪ اشتراک با F / A-18 از نظر وزن قطعات و 90٪ از سیستمهای با ارزش بالا ، از جمله اویونیک ، رادار و مجموعه مقابله الکترونیکی را حفظ کرده است ، اگرچه گزینه های دیگری ارائه شده است. برخلاف F / A-18 ، F-18L هیچ سوختی در بال های خود حمل نمی کرد و فاقد ایستگاه های تسلیحاتی در ورودی ها بود. به جای آن ، در هر طرف سه ستون زیر قرار داشت. [9]

نسخه F / A-18L همزمان با F / A-18A نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان یک گزینه صادراتی مستقر در زمین ، همزمان شد. این در اصل یک F / A-18A بود که با حدود 2500 تا 3000 پوند (1130 تا 1360 کیلوگرم) سبک شد. با برداشتن بال تاشو و محرکهای مرتبط ، اجرای دنده فرود ساده تر (چرخ دنده دماغه تک چرخ و چرخ دنده اصلی کنسول اولئو) و تغییر به قلاب دم زمینی ، وزن کاهش یافت. F / A-18L تجدید نظر شده شامل مخازن سوخت بال و ایستگاه های بدنه F / A-18A بود. ظرفیت تسلیحاتی آن از 13،700 به 20،000 پوند (6،210 به 9،070 کیلوگرم) افزایش خواهد یافت که بیشتر به دلیل افزودن سومین ستون زیرین و تقویت نوک بال است (در کل 11 ایستگاه در مقابل 9 ایستگاه F / A-18A). در مقایسه با F-18L ، ستون های تسلیحاتی قایق به ریل های موشکی نوک بال نزدیک تر هستند. به دلیل تقویت بال تاشده ، ریل های موشک بال برای ایجاد موشک های میان برد هوا به هوا AIM-7 Sparrow یا Skyflash طراحی شده اند ، علاوه بر AIM-9 Sidewinder که در F / A-18A یافت می شود . F / A-18L برای فاکتور بار طراحی 9 گرم در مقایسه با فاکتور 7.5 گرم F / A-18A تقویت شد. [10]

مشارکت مک دانل داگلاس و نورثروپ بر سر رقابت برای فروش خارجی این دو مدل تیره شد. نورثروپ احساس می کرد مک دانل داگلاس F / A-18 را در رقابت مستقیم با F-18L قرار می دهد. در اکتبر سال 1979 ، نورثروپ مجموعه ای از پرونده های حقوقی را متهم کرد که مک دانل از فناوری Northrop استفاده کرده و برای فروش خارجی F / A-18 برای فروش خارجی F / A-18 استفاده کرده است ، و خواستار توقف فروش خارجی Hornet شد. . مک دونل داگلاس با این ادعا که نورثروپ به طور غیرقانونی از فناوری F / A-18 در F-20 Tigershark خود استفاده کرده است ، دست به قضیه زد. برای کلیه دادخواستها در 8 آوریل 1985 سازش اعلام شد. [11] [12] [13] [14] مک دانل داگلاس 50 میلیون دلار برای "حق فروش F / A-18 هر جا که امکان داشت" به نورتروپ پرداخت کرد. [14] علاوه بر این ، شرکت ها در مورد مک دانل داگلاس به عنوان پیمانکار اصلی با نورتروپ به عنوان پیمانکار اصلی فرعی توافق کردند. [11] [12] [13] [14] به عنوان پیمانکار فرعی اصلی ، نورثروپ قسمت عقب F / A-18 (A / B / C / D / E / F) را تولید می کند ، در حالی که مک دانل داگلاس بقیه را با مونتاژ نهایی که توسط مک دانل داگلاس انجام می شود تولید می کند. [15 ] در زمان تسویه حساب ، نورثروپ کار با F-18L را متوقف کرده بود. بیشتر سفارشات صادراتی F18-L توسط F-16 یا F / A-18 ضبط شده است. [9] هواپیمای F-20 Tigershark وارد مرحله تولید نشد و اگرچه این برنامه تا 17 نوامبر 1986 رسماً خاتمه نیافت ، اما در اواسط سال 1985 از بین رفت. [16]

 

منابع

https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F/A-18_Hornet

  • ۹۹/۰۹/۱۲
  • donya jahanbakht

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی